a) să promoveze demnitatea şi drepturile persoanelor diagnosticate cu autism si/sau alte tulburari de dezvoltare în spiritul “Cartei persoanelor cu autism”, prezentată la al 4-lea Congres Autism Europe, în mai 1992 şi adoptată ca Declaraţie Scrisă de către Parlamentul European la 9 mai 1996, în spiritul declaraţiilor şi convenţiilor internaţionale care fac referire la drepturile omului şi ale persoanelor cu handicap;
b) să asigure reprezentarea copiilor diagnosticati cu autism si/sau alte tulburari de dezvoltare pe lângă toate instituţiile naţionale şi internaţionale şi să stabilească legături cu alte organizaţii neguvernamentale, naţionale şi internaţionale, care au scopuri şi obiective similare;
c) să promoveze şi să confrunte experienţele de îngrijire şi educare a copiilor diagnosticati cu autism si/sau alte tulburari de dezvoltare, popularizîndu-le pe cele mai bune dintre acestea;
d) să promoveze cele mai eficiente modalităţi de îngrijire, educaţie, orientare, formare, integrare în comunitate şi bunăstare a copiilor și tinerilor diagnosticati cu autism si/sau alte tulburari de dezvoltare , pentru valorizarea şi dezvoltarea maximă a potenţialului acestora astfel încît să trăiască cât mai independent posibil;
e) să promoveze o cât mai largă paletă de servicii de sprijinire a familiilor cu copii diagnosticati cu autism si/sau alte tulburari de dezvoltare pentru creşterea calităţii vieţii acestora;
f) să stabilească şi să favorizeze schimburile de informaţii și de experienţe în scopul ameliorării situaţiei persoanelor diagnosticate cu autism si/sau alte tulburari de dezvoltare;
g) să promoveze o tot mai bună înţelegere a autismului si/sau alte tulburari de dezvoltare în rândul părinţilor, al îngrijitorilor, al profesioniştilor şi al societăţii în ansamblu;
h) să exercite un rol de vigilenţă în vederea evitării tuturor neglijenţelor şi abuzurilor asupra copiilor și tinerilor diagnosticati cu autism si/sau alte tulburari de dezvoltare ;
i) să organizeze conferinţe, seminarii, dezbateri, ateliere de lucru sau alte tipuri de întâlniri care să aibă ca scop promovarea şi atingerea obiectivelor asociaţiei;
j) să promoveze şi să faciliteze accesul la diagnostic şi evaluare corecte şi cît mai de timpuriu posibil;
k) să promoveze toate tipurile de cercetare şi, mai ales, cele referitoare la diagnosticarea şi intervenţia precoce.
Obiective tactice:
a) Realizarea unui screening la nivelul județului pentru a avea o imagine cât mai clară asupra numărului de copii diagnosticați cu TSA, în vederea includerii acestora în programe recuperatorii;
b)Recrutarea de specialiști (psihologi, psihopedagogi, logopezi, educatori specializați, pedagogi de recuperare, kinetoterapeuți) și formarea acestora în terapii recuperatorii specifice TSA, prin intermediul organizațiilor profesionale acreditate;
c) Deplasarea echipelor de specialiști în teritoriu pentru a evalua copiii și a le acorda asistență de specialitate;
d) Susținerea materială a familiilor aflate în dificultate pentru a putea prezenta copiii la programele de interventie terapeutica;
e) Grupuri de suport pentru părinții copiilor cu TSA;
f)Înființarea și dotarea corespunzătoare a unui centru de recuperare pentru copiii si tinerii cu TSA având în vedere faptul ca, cea mai mare parte din copii cu TSA din judet nu beneficiaza de nici o ora de recuperare;
g) Incurajarea scolilor de integrare a copiilor cu TSA;
h) Amenajarea unei camere multisenzoriale in vederea aplicarii terapiei multisenzoriale pentru copii cu TSA, intarzieri psihomotorii si alte tulburari senzoriale ( orbire, surzenie, sindrom Down, paralizie cerebrala etc. );